Länna - Gästbloggare

Hej hopp alla grodor där ute! :)
Idag är jag gästbloggare här för första gången. Känns oerhört fantastiskt bra.
Detta inlägg ska hanlda om min vistelse här i Uppsala, som är utöver det vanliga.

Oj vars ska jag börja? Finns huuuuur mycket som helst att berätta.

19.20 på fredagkväll flög mitt plan upp i luften mot Stockholm. Jag fick inte fönsterplats så jag skulle ju självklart ändra på det, på dom här biljettautomaterna. Mamma (lilla Ö) tyckte det ju var onödigt. Men nej nej det skulle ändras, så 6A lät som en prefekt plats. Jajjemän och så fick det bli. När jag kliver på planet och hittar plats 6A så FINNS DET INGET, ALLSÅ INGET INGET INGET FÖNSTER DÄR. DET ÄR BARA EN GRÅ VÄGG. Man såg typ fem centimeter av fönstret framför. Mm kul. Jag hade allså lyckats igen...
Väl framme på arlanda hittade jag tåget till Uppsala direkt :)

Tåget anländer till Uppsala och jag ser hur stort resecentret är (typ som solbacken), tänker "hjälp hur ska jag hitta carro". Kliver ut ur tåget, ska dra upp handtaget på resväskan så jag tvärstannar och ska göra det, då kommer en kvinna och ramlar över min väska och säger "Oh jises" Ja inte så konstigt när jag bara tvärstannar... Fantastiskt.
MEN DÄR STÅR CARRO UTANFÖR TÅGET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D vi skrek och hurrade!! Vidare till bussen till flogsta med alla väskor. Den största överaskningen var att ICA flogsta hade öppet till 23.30. Jag var i chock över det hela kvällen. hahha.


Jag har sååå mycket att berätta så jag tror det får bli en liten lista för att få med allting, annars kommer jag måste skriva hela natten.

  • Valstugor
  • Rune
  • Dans till ingen musik
  • Nollning
  • EEHÅÅÅÅ
  • Fransmän ville ha hjälp av carro som pratar franska. (Säger bland annat jag vill ha en banan på franska)
  • Krogar (fick oss in på tredje försöket. Första krogen var det åldergräns 25, nästa 23 och sista 20!! Hurra!!
  • Skumma människor, SKUM MUSIK
  • Herr Ekonom
  • JESUS, Vi träffade på Jesus som kom cyklandes. Vi frågade om hjälp han stannade på studs. "Jesus till er tjänst"
    Han hjälpte oss till stadshuset, vi tackade å bockade för all hjälp. "Frälsa er" HAAHAH
  • Glass mitt i natten.
  • IKEA
  • Mondaymorning
  • Hög musikdiggning i Hasse
  • Hatt (pratar (som vanligt ganska högt) om hattar och sen så klart kommer vi på att det sitter en smygskumhattkille på andra sidan bussen. Great! Han hörde nog inte alls??)
  • Resturang, ni som känner mig väl vet ju att jag är ganska kräsen och gör om menyerna. Så det blev lite om och men innan allt blev som det skulle.
  • Vi fick något bröd med nå skum ovlivgegga som skulle vara som "smöret" då. Det hade vi fått undertiden jag var på toa. När jag kommer tillbaka till vårat bord ser jag bröden men inge mer, blir småarg och råkar skrika "vars fan är smöret?!" JUST när servitricen går förbi!!! JA jag lyckats igen. Grattis. Sen äter jag ju inte kanterna utan jag hade som bara grävt ur brödet så jag fick inte ha brödkanten liggandes framme för carro. Så jag smuglar in det i en servett. Sen när hon kommer och ska ta undan kom jag ju på
    "FAN servetten" den låg bredvid glaset. Tänkte om hon ska ta undan den så kommer hon antingen att känna brödet ELLER att brödkanten RAMLAR ut. Men som tur var skedde inte detta. PJOO!
  • Bankkort felväg. Jag sätter i bankkortet fel väg i chippgrejjen. KORTET FASTNAR, jag i panik. Men kassörskan fixar det.
  • Gifflar
  • Fångarna på fortet (Love till Gunde och Agneta <3)
  • Qvaggi & Duddle (dvåffarna)
  • MM GAGAA
  • Maxhoppborg, jag vill hoppa i hoppbrogen dom har på max vid lekparken. Jag springer och börjar hoppa. Carro fräser " Det är för mindre barn!!!"
    "ÄÄH"
    "MAN FÅR INTE HA PÅ SIG SKOR HELLER"
    "VA FAN!! TA BARA KORT!!!"
    ja vi storbråkade allså vid maxhoppborg och det var nå småbarn som stod med öppen mun och blev helt livrädda för oss... Ja men det blev ett kort till slut.
  • Tysk rektor
  • KENNETHS BILSERVICE (Ja hasse gick ju sönder i måndags, och han behövdes lagas. Så det fick bli Kenneths bilservice <3 )
  • Keeeneth (Lånebilen vi fick låna när Hasse var inne på lagning. Och han fick det kära namnet Keeeneth, viktigt med rätt uttal. Är tyvärr jätte svårt att skriva uttalet här men pröva er fram, ta i från magen när ni uttalar E-na.
  • Tips från coachen (Carro har fått lite tips från mig, om det ena och det andra. Bla att man inte ska pröva ta med hela handen och känna på såna här teaterlampor. Allså flera glödlampor som sitter efter varandra. Så det är ju även tips till er andra också. GÖR INTE DET. Jag satte dit hela handen runt om lampan och var röd och hade ont i några dagar. Ett till bra tips är att pilla aldrig i blockljusstearin heller. DET ÄR INTE SOM VANLIGT STEARIN! tro mig, för jag har prövat. Mitt finger var RÖTT och dunkade. Det var endel av tipsen. och carro har lovat att lyda dom.


Och massor massor massor mer. Har säkert inte ens fått med hälften.
Men det ska inte bara massa text utan lite bilder också!! höhö :)

Ja men just, nu vill inte bloggen ladda upp EN ENDA BILD....... Får lägga in bilderna imorgon då!

Ikväll gör jag min sista kväll här i Uppsala för denna gång. Ska bli spännande imorn å se om jag rymmer allt i resväskan, har shoppat mycket och även varit på IKEA. Och ni som känner mig vet ju att jag inte är den bästa på packa. Det blir morgondagens utmaning. Planet lyfter imorn 14.30 från Arlanda..


/Gästbloggaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0