INA - Ointressant för typ alla, så läs inte! haha

Sitter och jobbar hemifrån idag.
Ringer om möten jag ska på imorrn och pratar med el-folk.
Läser även en intressant rapport om motivation.

"Elever som läraren betraktar med positiva förväntningar är ofta mer aktiva och får

också mer beröm av läraren eller mer betänketid och annan

hjälp om de inte kan svaret. Elever med låga förväntningar på

sig finns däremot i skuggan och ges inte samma chanser. De

presterar sämre, läraren får sina uppfattningar bekräftade - och

en ond cirkel blir följden."


Kände verkligen igen detta. Förväntningar bör vara likvärdigt hos alla individer.
Men så är det inte, det är bara att se på hur jag tänker om helgen.
Mina förväntningar på Kittmon till exempel är att han accepterar att jag vill gosa upp honom totalt, vilket han inte kommer att göra. Samtidigt är mina förväntningar på en kompis som har massa folk och barn på besök hela helgen mycket lägre. Där blir jag glad om jag bara får en skymt av henne.
Och så har vänner, familj och djuren olika förväntningar på mig.
Förväntningar som jag kommer att fylla upp.
Förväntningar på mig som jag aldrig kommer att uppnå och därmed gör att folk blir missnöjda.
But hey, at least im home!

Jag vet, astrist inlägg det reflekterar nog hur kul som jag har idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0