INA - Ett brev till Emelia

Hej Emelia!
Hur mår du?
Eftersom du har en pappa-helg tänkte jag skriva ett brev till dig.

Jag hoppas pappa visar detta brev så det kommer fram.

Det handlar om två vänner. Dom tycker om varandra mycket.  Du och jag.

Första gången jag träffade dig tyckte jag att du var hur mysig som helst. Du var glad, busig och hade glimten i ögat. Precis som mig.

Nu när jag bor i Uppsala ses vi inte lika ofta, vilket jag tycker är jättetråkigt.  Så därför ska jag prata om massa minnen som jag har med dig.

Minns du:

  • Den gången vi sprang inne på Mediamarkt en kväll och sen satte vi oss och såg på film i butiken så din pappa tappade bort oss?
  • Den gången vi var nere på stan och såg när dom spelade in ett tv-program så vi hamnade på tv också?
  • Den gången vi var och åt på en kinarestaurang och vi bytte glas så jag fick ta ditt barnglas?
  • Den gången jag följde med och hämtade dig hos farmor och du vart jätteförvånad när jag satt i bilen?
  • Den gången vi var ute på sjön och grillade korv och det var hur mycket snö som helst?
  • Den gången du spelade låten ”Oh boy för” mig och sjöng?
  • Den gången vi hade julmys förra året och gjorde ett pepparkakshus?
  • Den gången i somras när ni kom med husvagnen och vi åt middag i den på min mormors gård?
  • Den gången vi var hos min kompis Janina i Skellefteå och vi tänkte gömma dig i hennes lägenhet så du kunde stanna och vara med mig?

Du kanske inte minns alla busiga saker som jag gör, men du ska veta att det var hur kul som helst alla gånger! Din pappa kan inte ha det lätt när du och jag träffas! Hihi Vi har gjort så många tokiga saker och när jag får tråkigt på jobbet eller längtar hem brukar jag tänka på dom här sakerna!

Nu har skolan börjat igen där jag jobbar. Jag längtar hem till Umeå så jag får vara med er igen. Till sommaren kommer vi att ses tusen gånger! Det hoppas jag på iaf!

Jag vet inte vad ni ska hitta på allt mest i helgen, men jag hoppas du får en mysig helg!

Hoppas det går bra för dig i skolan och glöm aldrig hur cool du är!

Nu ska jag kika lite på teckningarna jag har av dig och njuta av helgen. Jag ska shoppa idag och imorrn ska jag på födelsedagskalas så det gäller att hitta en present också!

Kram Carro

 


Kommentarer
Postat av: J

Hej!



Men oj så fint brev du skrivit! Hon blev rörd! Hon komihåg allt! Hon saknar dig JÄTTEMYCKET! Hon vill att du flyttar hem till Ume igen!

Sköt om dig! Kram Johan!



Ps, hon sa att hon ska rita nån teckning och skriva ett brev till dig ;-)

2011-01-16 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0