INA - Vitpepparincident

Plats: Preem i Kåge.
Dag: Förra onsdagen tror jag.
Tid: Efter middagstid.
Inblandade: Norén på Preem, Qvaggi och Jag.

Jag ska hyra film på Preem och kommer fram till att ta med min goda vän Qvaggi.
Medans jag står och funderar på vilken film som Näslunds ska se en kväll som då var så hör jag hur Qvaggi ropar på andra sidan butiken.
Hon har hittat ett par astuffa solglasögon som tydligen ska passa mig.
I Januari.
De var mycket gröna.
Inte snygga.

Hon snurrar på solglasögonshållaren för glatta livet - och då!
Först ramlar ett paket digestive ner. Jag började skratta och precis när Qvaggi böjer sig ner för att plocka upp dom händer det - PANG.
Ut på golvet ramlar en kryddburk - som jag tror var vitpeppar.
Kryddor överallt, den gick sönder.
Jag står och väljer mellan två filmer så jag är i akt att ringa min mamma och höra vad hon tycker men det samtalet var inte givande.
Medans jag skrattar i telefon och smått dör ser jag hur Norén på Preem lämnar sin travkompis där de står och ser springande hästar och tar fram sopen.
Qvaggi ser smått olycklig ut.
Qvaggi skäms, vill gå ut. Jag skrattar.
Qvaggi vill "starta bilen" men jag ska köpa godis.
Qvaggi får vänta.
Qvaggi bad om ursäkt!
Qvaggi erbjöd sig att betala men hade inte ett öre på sig.

Detta var en helt vanlig onsdag i Kåge under jullovet.
Möte i Uppsala har varit på tapeten idag.
Även träffat vår nya roomie - det blir bra det där!

Torsdag blir det tacokväll!

Hej hå!

Kommentarer
Postat av: Qvaggi

HAHAHHAHAHHAHAHAH! ja en helt vanlig kväll i kåge ;) hahahah I DIEEE!!!

2011-01-11 @ 22:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0