INA - 16 Mars 1921

När den dagen inleddes visste ingen att den dagen kommer att firas under väldigt många år framåt runt om i hela Sverige.
Redan när jag var liten minns jag vad vi gjorde just den dagen.  Åt tårta och alltid smörgåstårta. Varje år skulle man diskutera huruvida smörgåstårtan var. Vissa år var sågen bra, andra år stigs.
När jag var mindre ritade jag fina teckningar och gav en kram.
När jag var lite äldre klädde jag upp mig i kjol, cyklade dit efter skolan och åt dessa tårtor med ett paket gömt i väskan.
Hon var så fin i lila tyckte jag.
När jag är vuxen och bor många mil bort tänder jag ett ljus. Det hade hon gillat för det gjorde vi jämt jag åt middag där. När syster var med turades vi om vem som fick sitta i gungstolen.
Även om vi inte har firat det på samma sätt de senaste två åren kommer denna dag alltid att uppmärksammas så länge jag finns.
Allt är minnen nu tyvärr och hur jag än önskar kommer det alltid att vara så.
Vissa personer fortsätter att leva genom andra om man bara bestämmer sig för det och så är det i detta fall.
Mormor <3

 

 

Annars så ligger jag hemma och är sjuk. Inser att jag saknar dagtv som man såg så mycket mer av som student. Vill bli frisk dock! Uttråkad!

// INA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0